יום שני, 26 בדצמבר 2011

מה המרכז המסחרי מסמל בעבור התושבים? ואיך אני גורם להם לרצות להיות חלק פעיל בוא









 אני הבנתי שעלי לחשוב על משהו אחר, משהו שיגרום לתושבי השכונה לרצות ולהיות במרכז. לנסות להחזיר את אותה פעולה שעשיתי עם הילדות בשכונה "חיובי בג'סי". חשבתי לא מעט וכמה, ונשארתי עם שניים עיקריים. אולי הם בסוף יהיו רעיון אחד או אולי אבחר לי אחד מהם.
הראיון הראשון צץ לי לאחר מחשבה מרובה "מה טוב בשכונה הזאת?" "איפה החיובי פה?" מאוד לא פשוט למצוא תשובה לשאלה כזאת בשכונת קשת יום. ואז על בראשי רעיון. ליבו של המרכז המסחרי לפני שנים היה הקולנוע אשר פעל בוא. שם הקולנוע היה "קולנוע רון" אין צורך להסביר, כמה בתי הקולנוע של פעם הם נקודת יופי, חיוביות ונוסטלגיה לתושבי המקום ובכלל. ולכן חשבתי לעצמי. למה לא בעצם להפוך את המרכז למעין "בית קולנוע הפוך" או "דרייב אין ללא מכוניות". ספסלים שמופנים למסך הגדול שבוא בעצם היה השלט של בית הקולנוע. מידי ערב יושבים אנשים, על הגג, תחתיו, או אפילו במכונית.

רעיון שני הוא, "גן ממוחזר" ראיתי בפעולה שעשיתי עם הילדות משהו קסום. והבנתי שאני צריך להשאיר את הדבר הנקי הזה ולגרום לתושבי בשכונה לרצות, להיות ולפעול לבדם, ללא עזרה או התערבות של אף גורם מבחוץ. לכן חשבתי על "עץ בקבוק" או "כבשה בקבוק" או "משטח בקבוק - טיפוס" גן שכולו הכנה למחזור. זאת אומרת הפריטים והעצמים שעושים את הגן לא שלמים אם התושבים לא באים ומשלימים אותם. כדי של"עץ הבקבוק" יהיו "עלים" יונתן יצטרך לבוא עם אימא ולתלות את העלים. כך בעצם אני גורם לקהל לרצות לבוא, להשלים, להיות חלק ו"על הדרך" לחינוך לעולם ירוק יותר.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה